Teaching-learning with prospective peace in police training
DOI:
https://doi.org/10.24142/raju.v13n26a6Keywords:
learning, teaching, police, peace, processAbstract
Research, being an exercise of human nature, allows to realize the description of a portion of reality from its object of study; Therefore, this research work allowed to address some contributions of the critical theory of Frankfurt through the philosophical - reflexive exercise, oriented to think the social from the human in order to transform a traditional posture, from the critical, contrasting heteronomy that secularizes human will, thinking about social issues from the recognition of the other as a subject and generating actions aimed at the emancipation of traditional phenomena such as the “War Culture”, from police education.
References
Betancur, H. (2015). Caracterización de las estudiantes de la Escuela de Policía Carlos Eugenio Restrepo víctimas del conflicto armado colombiano año 2015. Antioquia. Colombia. Recuperado de http://www.repositorio.policia.edu.co/bitstream/001/1012/2/S-2016-007137-ESCER.pdf
Blair, E. (2009). Aproximación teórica al concepto de violencia: avatares de una definición. Política y Cultura, (32), 9-33.
Bourdieu, P., y Passeron, J. C. (1977). La reproducción. Elementos para una teoría del sistema de enseñanza. Barcelona: Laia.
Friedman, G. (2000). La filosofía política de la Escuela de Frankfurt. México: Fondo de Cultura Económica.
Gutiérrez, A. B. (2004). Poder, hábitus y representaciones: recorrido por el concepto de violencia simbólica en Pierre Bourdieu. Revista Complutense de Educación, 15(1), 289-300. Recuperado de http://revistas.ucm.es/index.php/RCED/article/view/RCED0404120289A
Policía Nacional de Colombia (2010). Capítulo IV: la educación como fundamento de la actuación del hombre y mujer policía. En Lineamiento de Política 1. Direccionamiento policial basado en el humanismo con responsabilidad. Bogotá: Imprenta Nacional de Colombia.
República de Colombia (1991). Constitución Política de Colombia. Recuperado de http://www.procuraduria.gov.co/guiamp/media/file/Macroproceso%20Disciplinario/Constitucion_Politica_de_Colombia.htm
República de Colombia (2014). Ley 1732. Recuperado de http://wsp.presidencia.gov.co/Normativa/Leyes/Documents/LEY%201732%20DEL%2001%20DE%20SEPTIEMBRE%20DE%202014.pdf
Salamanca, A. (2009). Educación para la paz. Praxis, 5(1), 17-32. Recuperado de http://revistas.unimagdalena.edu.co/index.php/praxis/article/view/89
Sandoval, E. A. (2012). Estudios para la paz, la interculturalidad y la democracia. Ra Ximhai, 8(2), 17-37. Recuperado de http://revistas.unam.mx/index.php/rxm/article/view/32929
Seoane, J. B. (2010). Contribución a una teoría crítica dialógica. Revista Venezolana de Economía y Ciencias Sociales, 16(3), 13-31. Recuperado de www.redalyc.org/pdf/177/17731133002.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
La rivista consente all'autore (s) di mantenere i diritti di pubblicazione senza restrizioni.
Le journal permet à l'auteur (s) de conserver les droits de publication sans restrictions.
The journal allows the author (s) to retain publication rights without restrictions.
La revista le permite al autor(es) retener los derechos de publicación sin restricciones
Die Zeitschrift ermöglicht es dem / den Autor (en), Veröffentlichungsrechte ohne Einschränkungen zu behalten.
A revista permite que os autores mantenham os direitos de publicação sem restrições.



































