INFLUENCIA DE LA CAPACITACIÓN EN EL RENDIMIENTO Y LA PRODUCTIVIDAD DEL PERSONAL DE VENTAS
DOI:
https://doi.org/10.24142/cose.n9a3Keywords:
sales training, customer service, , sales performance, skill acquisition, business growthAbstract
This study underscores the critical importance of sales training for teams in Colombia, shedding light on the detrimental effects of employee knowledge gaps, such as inadequate customer guidance and negative brand perception. Following the COVID-19 impact, many companies have prioritized customer service team training to drive sales and regain lost business growth. This approach emphasizes the need for comprehensive preparation across all team members to effectively sell and retain clients.
In today's dynamic business landscape, sales professionals must continuously update their skills to adapt to market changes and shifting consumer preferences. Training goes beyond basic information dissemination, fostering continuous learning to refine essential abilities like communication and negotiation
References
Castro Jara, R. P., & Vega Rojas, V. A. (s.f.). Cómo influye la aplicación de técnicas de ventas en el proceso de negociación. https://core.ac.uk/download/pdf/159620943.pdf
Matamoros Soto, M. J. (2021). Clasificación actualizada de marketing digital para las ventas. Universidad César Vallejo. https://repositorio.ucv.edu.pe/bitstream/handle/20.500.12692/70157/Matamoros_SMJ-SD.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Estrada, M., Masferrer, D., & Moliner, M. A. (2020). Técnicas de ventas. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 22(6). https://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0718-50062016000600005&script=sci_arttext&tlng=pt
Henao López, L y Vera Cano, D. (2021). Desarrollo de un plan dirigido al equipo de servicio al cliente para el aumento de ventas en una empresa naviera ubicada en Bogotá en el marco del plan estratégico al año 2025. http://hdl.handle.net/10882/11366
Uss, G., & Biojo Castillo, J. E. (2023). La capacitación en la optimización del tiempo para una adecuada atención al cliente en la entrega de mercancía en empresas del sector privado en Cali, Colombia. INGENIERÍA: Ciencia, Tecnología e Innovación, 10(2), 117–128. https://doi.org/10.26495/icti.v10i2.2655
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Conocimiento Semilla

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los derechos morales y patrimoniales siempre serán de los autores pero los derechos de divulgación serán de la revista.